Słownik i definicje

Słownik pojęć i zbiór definicji związanych z marketingiem internetowym

Konwersja – to czynność wykonana przez użytkownika, która przekłada się na osiągnięcie określonego celu biznesowego. Prowadząc sklep internetowy za cel możemy sobie ustalić zwiększenie sprzedaży – konwersją może być w tym przypadku dokonanie zakupu w e-sklepie. Celem może być też pozyskiwanie nowych klientów. Konwersją w takim przypadku może być wysłanie formularza lub założenie konta klienta w sklepie.

Marketing natywny – (Native advertising) typ reklamy, który w swojej istocie ma być przydany dla użytkownika i nienachalny. Są to często użyteczne treści tworzone z myślą o potrzebach użytkowników i ich oczekiwaniach. W tym typie reklam nie kładzie się nacisku na komunikowanie nadawcy przekazu reklamowego oraz jego oferty. Jest to raczej subtelne i niebezpośrednie nawiązanie do reklamowanej marki czy firmy. Marketing natywny oznacza “urodzony w danym środowisku” co oddaje jego istotę – autorem najlepszej reklamy natywnej jest twórca danego serwisu czy strony www, który dobrze zna swoich czytelników i wie, czego potrzebują, co lubią i co może im się przydać. To on decyduje jaki reklamodawca będzie mógł się dobrze zaprezentować w jego serwisie.

Słownik pojęć i zbiór definicji związanych z zagadnieniami hostingu

Ataki DDoS – są to ataki, które polegają na przesyłaniu zapytań do sklepu internetowego w takiej ilości, która przeciąża system. Kończy się to często zablokowaniem takiego sklepu przez firmę hostingową, z uwagi na to, że atak na Twój sklep negatywnie wpływa na usługi u innych klientów. Dobrze, jeśli hosting zapewnia nam takie zabezpieczenia, które radzą sobie z tymi atakami bez konieczności zablokowania działania e-sklepu. To kluczowe, żeby nie stracić klientów, zamówień, nie mówiąc już o tym, że zgodnie z prawem właściciel sklepu nie może zasłaniać się firmą hostingową w razie problemów technicznych z działaniem sklepu internetowego.

Certyfikaty SSLcertyfikatom SSL poświęciłam osobny artykuł, zachęcam Cię do jego lektury, gdyż temat hostingu wiąże się z certyfikatami SSL. Ponadto Google wprowadza nowe zmiany w algorytmach, które będą promować strony posiadające certyfikat SSL dając im wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

GEOCACHE – jeżeli planujesz prowadzenie sklepu internetowego na arenie międzynarodowej to powinieneś zadbać, by Twój hosting posiadał funkcję GEOCACHE. Opcja ta pozwala na szybsze ładowanie się sklepu internetowego dla użytkowników znajdujących się w różnych lokalizacjach na całym świecie. Kwestia szybkości ładowania się e-sklepu jest obecnie niezwykle istotna. Jeśli sklep będzie ładował się za długo możesz stracić sporą liczbę klientów!  Opcja posiada zazwyczaj przypisaną liczbę punktów  PoP(“Point of Presence”) – im większa liczba tych punktów tym lepiej! Oznacza to, że treści Twojego sklepu są kopiowane i przechowywane w punktach na całym świecie, a użytkownik oczekujący na załadowanie się sklepu zostanie przypisany do najbliższego PoP. Pozwoli to na szybsze załadowanie sklepu internetowego.

GIODO – Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Jest to instytucja, która nadzoruje przetwarzanie danych osobowych. Będąc właścicielem sklepu internetowego możesz być w sytuacji, kiedy to będziesz musiał zgłosić do GIODO zbiory danych osobowych Twoich klientów. Niektóre firmy hostingowe pomagają klientom to załatwić (za dodatkową opłatą lub nie).

Protokół SSH – (Secure Shell) pozwala na bezpieczną, szyfrowaną transmisję danych. Pozwala na zdalną komunikację z innym komputerem przy pomocy terminala. Dzięki temu możesz przesyłać na serwer zaszyfrowane pliki, co podniesie bezpieczeństwo zarządzania sklepem internetowym. Możesz też bezpiecznie, zdalnie zarządzać swoim serwerem. Komunikacja z serwerem odbywa się w sposób tekstowy zatem jest to funkcja dla bardziej zaawansowanych użytkowników/administratorów.

IPv6 – to nowa adresacja IP. Dotychczas stosowana jest adresacja IPv4, jednak pula adresów do wykorzystania w ramach tego protokołu systematycznie zmniejsza się. Jest to powód stworzenia nowego protokołu IPv6, który pozwala na przypisanie nowej, ogromnej puli adresów IP dla urządzeń sieciowych.

Memcache – jest to system pozwalający na przyspieszenie dynamiki baz danych sklepu internetowego, co skutkuje jego szybszym działaniem. Korzystają z niego takie giganty jak Wikipedia, YouTube, Twitter, Facebook.