Analiza firm spedycyjnych jako część serii “Jak założyć sklep internetowy?”
Trudne początki
Poczta Polska
Paczkomaty InPost
Kurierzy
Pośrednicy – brokerzy
Zatem co wybrać?
Kolej na brokera
Wybrana firma: UPS
Rodzaj: Paczka krajowa
Rozmiar paczki: 30 cm x 30cm x 30cm
Waga paczki: 3kg
Odbiorca: osoba prywatna
Symulacja – tabela
Kwota za paczkę (PLN brutto) | Partnerzy | Wsparcie | |
---|---|---|---|
Sender24.pl brak danych o FB |
19,00 | InPost, UPS, K-EX, FedEx | Do dyspozycji jest formularz kontaktowy i adres email. Nie ma za to żadnych numerów telefonów, co jest dla mnie znakiem ostrzegawczym. Nas stronie znajduje się dział Pomoc, w którym opisane są przykładowe problemy i sposoby ich rozwiązania. |
SendIT brak danych o FB |
19,30 | InPost, DPD, UPS | Dane kontaktowe obejmują telefony, adresy email oraz adres do tradycyjnej korespondencji. Na stronie znajduje się dział FAQ oraz formularz kontaktowy, który w trakcie wypełniania sugeruje rozwiązania dla poruszanego problemu. |
Allekurier.pl 440 osób lubi to na FB |
19,61 | UPS, DHL, K-EX, DPD | Telefony podane są z podziałem na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Do dyspozycji jest również email i formularz kontaktowy. Na stronie znajduje się dział Pomoc oraz dane o siedzibie firmy. |
Kuriernet 3 178 osób lubi to na FB |
19,69 | UPD, DPD, GLS, K-EX | Do dyspozycji jest infolinia. Dodatkowo znajdziemy adres mailowy i adres siedziby. Na stronie kontaktu jest formularz kontaktowy oraz numery na infolinie do przewoźników. Bardzo rozbudowana jest również pomoc na stronie – dział FAQ oraz Centrum Informacji. |
Furgonetka.pl 9 684 osoby lubią to na FB |
19,90 | InPost, DPD, GLS, UPS, K-EX, FedEx i dodatkowo: Paczka w RUCHu, Poczta Kurier48, X-PRESS | Na stronie kontaktu znajduje się lista najczęściej zadawanych pytań z odpowiedziami. Poniżej zamieszczony jest formularz kontaktowy, a na końcu mamy możliwość kontaktu telefonicznego z wybraną przez siebie osobą (6 osób do wyboru). |
Apaczka.pl 2 986 osoby lubią to na FB |
19,90 | DHL, UPS, DPD, Fedex, Poczta Polska (Pocztex24 oraz Kurier 48), Geis, TNT, Paczkomaty | Strona kontaktowa zawiera formularz, po wypełnieniu którego otrzymasz indywidualną ofertę cenową dla swojej firmy. Poniżej znajdziesz dane kontaktowe, mapę i adres siedziby. Firma ma konsultantów pracujących w godzinach 8.00 – 18.00. |
Ainkurier 457 osób lubi to na FB |
22,61 | InPost, DHL, UPS, K-EX, DPD | Do dyspozycji formularz kontaktowy, telefon stacjonarny i komórkowy. Na stronie znajduje się dział Pomocy, w którym zamieszczone są przydatne informacje np. o pakowaniu czy zamawianiu kuriera. |
Brokerzy o sobie
Allekurier
Dla każdego przedsiębiorcy, a zwłaszcza początkującego, bardzo ważna jest optymalizacja kosztów. Dlatego też firmy, które jeszcze nie generują tak dużego wolumenu przesyłek, by samemu wynegocjować u przewoźników niższe ceny, powinny skorzystać z oferty brokerów kurierskich jak właśnie AlleKurier.pl
AlleKurier.pl oferuje przesyłki kurierskie w niskich cenach dla każdego i bez konieczności deklarowania ilości wysyłek czy podpisania umowy. Standardowe przesyłki krajowe o wadze do 30 kg to koszt już od 15,24 zł netto. Posiadamy także bardzo atrakcyjne ceny przesyłek międzynarodowych do krajów należących do Unii Europejskiej, gdzie 10 kg przesyłkę można nadać za 34,05 zł netto (http://allekurier.pl/przesylki-europejskie).
Dla stałych nadawców, posiadających duży wolumen przesyłek przygotowaliśmy specjalną ofertę hurtową. Przykładowo na strategicznym kierunku, z Polski do Niemiec, posiadamy prawdopodobnie najniższe ceny w Polsce, gdyż przesyłki do 2 kg mogą kosztować nawet 19,99 zł netto (http://allekurier.pl/kurier-do-niemiec).
AlleKurier Sp. z o.o. to nie tylko platforma kurierska. Firma świadczy kompleksową obsługę logistyczną, co zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców może mieć duże znaczenie. Wśród marek należących do spółki znajdują się także statkiem.pl, będący pierwszym w Polsce serwisem umożliwiających wycenę i zamówienie transportu morskiego przez internet. Portfolio dopełnia Logistiko oferująca usługę fulfillmentu. Naszych klientów wspieramy w całym procesie logistycznym, począwszy od importu towarów (np. z Chin), magazynowania, kompletacji i dystrybucji do klientów końcowych.
Jakie integracje mogą Państwo zaoferować?
Nie mamy dedykowanych modułów do sklepów internetowych, jednak posiadamy API które można wykorzystać do integracji.
AIN Kurier
Dla klienta rozpoczynającego swoją działalność zaproponowalibyśmy standardową ofertę, gdyż jest ona i tak atrakcyjna w stosunku do standardowych ofert istniejących na rynku. Również na początku współpracy ustalilibyśmy z Klientem progi wskazujące poziom rabatu, uzależniony od ilości nadawanych paczek, bądź wygenerowanego na naszym portalu obrotu. W swojej ofercie proponujemy cały wachlarz usług logistycznych, pomocnych przy prowadzeniu sklepu internetowego. Naszą przewagą i atutem w porównaniu do konkurencyjnych portali, z pewnością jest możliwość zaproponowania klientowi usługi przewozu paczek krajowych i międzynarodowych w bardzo atrakcyjnych cenach. AIN Kurier funkcjonuje od 2008 roku. Oprócz rozpoznawalności wśród klientów, jesteśmy wiarygodnym Partnerem dla firm kurierskich, co ma przełożenie nie tylko na poziom stawek, ale i nasze doświadczenie we współpracy z Partnerami. Po rozpoznaniu potrzeb naszego klienta – w tym przypadku rozpoczynającego działalność sklepu internetowego, możemy zaproponować adekwatne rozwiązania potrzebne do danego biznesu, rodzaju towaru sprzedawanego przez Klienta, lokalizacji, jak i usług dodatkowych, z których będzie korzystał (m.in. zwrot dokumentów, pobranie za towar, itp.). Naszą dodatkową mocną stroną jest możliwość dostaw nie tylko paczek, ale i towaru spaletyzowanego przy większych wysyłkach, gabarytowych, czy po prostu ciężkich. Współpracujemy z kilkoma Partnerami i możemy zaproponować transport towaru na paletach na terenie kraju jak i całej Europy, czy nawet na inny kontynent. W przypadku, gdy klient sprzedaje towar importowany, możemy zaproponować obsługę transportową w zakresie importu towaru z dowolnego miejsca na świecie, proponując transport drogowy, morski czy lotniczy, bez ograniczeń gabarytowych czy wagowych. Jeśli istnieje potrzeba magazynowania towaru, możemy zaproponować powierzchnie do przechowywania towaru do czasu wysyłki do odbiorców sklepu internetowego, łącznie z obsługą co-packingową. Portal AIN Kurier należy do grupy CLOUD Logistics, która proponuje usługi logistyczne dopasowane do potrzeb każdego klienta. Jednym z ważniejszych atutów jest świetnie przeszkolony i doświadczony zespół Biura Obsługi Klienta. Pomimo, że portal jest maksymalnie zautomatyzowany, dedykujemy obsługę „żywych ludzi”, aby na jak najwyższym poziomie sprostać oczekiwaniom naszych klientów i pomagać gdy to tylko potrzebne, doradzamy i wspieramy na każdym etapie zamówienia. Ponadto, cały czas udoskonalamy nasz serwis, a nasze zaangażowanie i profesjonalizm zostały wielokrotnie potwierdzone, co daje klientowi jasny komunikat, że jesteśmy wiarygodnym partnerem. W tym roku dołączyliśmy do grona Laureatów e-Gazeli Biznesu (Puls Biznesu), otrzymaliśmy certyfikaty Firmy Wiarygodnej Finansowo (BIG InfoMonitor), posiadamy złoty certyfikat Firmy Wiarygodnej Biznesowo (Bisnode). Od lat jesteśmy w gronie Rzetelnych Firm (KRD), posiadamy certyfikat Opineo – Słuchamy Swoich Klientów.
Promujemy także Polskę jako miejsce na dobry biznes – uczestniczymy w programie Marka Polskiej Gospodarki, promując polskich przedsiębiorców i polskie produkty oraz w programie Polski Ślad budując potencjał ekonomiczny naszego kraju.
Jakie integracje mogą Państwo zaoferować?
Oferujemy pełną integrację naszej platformy z wszystkimi firmami kurierskimi, z którymi współpracujemy w zakresie przewozu paczek krajowych i międzynarodowych. Klient składając zamówienia na platformie www.ainkurier.pl natychmiast po złożeniu zamówienia otrzymuje mail zwrotny z gotowym do wydruku listem przewozowym (etykietą konieczną do naklejenia na paczce).
Apaczka
Pierwsza, a zarazem najważniejsza kwestia dla osoby, która przeciera szlaki w handlu internetowym to logistyka bez żadnych zobowiązań. Serwis Apaczka nie narzuca na swoich Klientów żadnych zobowiązań, dotyczy to liczby wysyłanych paczek, abonamentów, opłat dodatkowych. Wszystkie koszty, które dotyczą konkretnej przesyłki są za każdym razem widoczne podczas składania zlecenia.
Nasz serwis wyróżnia się na tle innych firm działających w Internecie Biurem Obsługi Klienta oraz Dedykowanym Handlowcem. Dla nowej firmy, poza ceną za pojedynczą przesyłkę, udostępniamy grupę osób, która zadba o aspekty logistyczne, działania niestandardowe w kryzysowych sytuacjach oraz dostosuje najlepszego przewoźnika do potrzeb Klienta.
Tutaj pojawia się najważniejsze pytanie, czy przedsiębiorca który zaczyna prowadzić sprzedaż za pośrednictwem sklepu Internetowego, powinien wdrażać się, uczyć się tak skomplikowanej branży jak logistyka? My uważamy, że po prostu szkoda na to czasu, który jest dla nas wszystkich najcenniejszy. Przedsiębiorca powinien zająć się tym, co robi najlepiej, czyli szukaniem odpowiednich produktów do swojego sklepu, działaniami promocyjnymi, pozyskiwaniem nowych kontrahentów, natomiast logistykę zostawić serwisowi Apaczka, który działa na Polskim i Światowym rynku od blisko 6 lat – znamy się na tym, wiemy jak pracować oraz mamy doświadczenie!
Jakie integracje mogą Państwo zaoferować?
System serwisu Apaczka posiada integracje z największymi platformami sklepowymi działającymi na Polskim i Światowym rynku. Pełna lista znajduje się pod tym linkiem: http://www.apaczka.pl/integracje.html .
Ponadto, posiadamy dokumentację API, która przy pomocy programisty pozwala na uruchomienie integracji z autorskim sklepem internetowym.
Taka integracja pozwala na błyskawiczne zamawianie kuriera, generowanie listów przewozowych bezpośrednio ze sklepu Klienta oraz automatyczne uzupełnianie adresów dostawy paczki.
Problemy z brokerami
Pierwsze wysłane paczki
Wskazówka:
Większość firm umożliwia wysłanie paczki bez zawarcia umowy, zatem zanim ją podpiszesz możesz sprawdzić jak działa dany broker i czy Ty i Twój klient będziecie zadowoleni z wykonanej usługi.
Podsumowując
Przy wyborze kuriera, poza kierowaniem się ceną, warto zwrócić uwagę, na takie czynniki jak:
- obsługa klienta,
- terminowość dostaw,
- reklamacje,
- koszt pobrania (które jest popularne zwłaszcza gdy klient pierwszy raz korzysta ze sklepu internetowego),
- wysokość opłaty paliwowej i to, czy jest wliczona w podaną cenę przesyłki czy nie,
- limit przesyłek,
- zasięg,
- podział na strefy, co komplikuje cennik.
Rozwiązania logistyczne w polskich sklepach internetowych
Przede wszystkim liczy się terminowość dostarczania przesyłek. Czasami lepiej mieć nieco droższą przesyłkę, ale dostarczoną bezpiecznie i w szybszym czasie, co spowoduje zadowolenie Klienta. Każdy zadowolony Klient jest dla początkującego sklepu niezwykle cenny.
No dokładnie. Początkujące sklepy mają tendencję do oszczędzania na wszystkim, bo jeszcze nie wiedzą osiągną sukces i boją się kosztów. W przypadku dostaw nadmierne oszczędności mogą jednak sprowadzić na właściciela sklepu kłopoty.
Tutaj dodałbym jeszcze https://www.globkurier.pl/ , często korzystam z ich usług sprzedając na Allegro 🙂