Tym postem rozpoczynam serię artykułów, które mają na celu pomóc Ci walczyć z monotonią i dodać skrzydeł. Mają dać Ci poczucie, że robisz “coś ponad” dla swojego e-biznesu. Ale najpierw… opowiem Ci historię pewnej kobiety. Jak to się stanie, że właśnie ona pomoże rozruszać Twój e-biznes? Wszystko zaraz się wyjaśni.
Ania i jej e-biznes
No i tu pojawiają się Zagadki e-biznesu
Podejmij ze mną wyzwanie e-biznesowe
Część 1: Persony w Twoim e-biznesie
Kim są persony?
Po co tworzyć Persony?
Tworzenie Person to zabawa
Krok 1 – Profil persony oparty o Google Analytics
Wiek i płeć




Jeśli wszystko pójdzie dobrze, zobaczysz poniższy komunikat:

Lokalizacja

Przeglądarka

Urządzenie
Powoli zagłębiamy się w naszych analizach i zastanawiamy się nad zachowaniami użytkowników. W jaki sposób korzystają z nternetu? Czy preferuje pracę na laptopie czy może korzystają ze smartfonów? Te dane również możesz uzyskać z Google Analytics.

Zainteresowania
Wypływamy na szerokie wody! Zastanawiamy się czym nasi użytkownicy zajmują się zawodowo? Jakie są ich nawyki i rytuały? Czy Twój klient dojeżdża do pracy autem czy autobusem? A może rowerem? Często pracuje po godzinach czy o 16.00 już zbiera się kurz na jego laptopie? Je na mieście? Je mięso? Oglądają filmy w kinie czy w domu? Ma jeszcze telewizor, czy już z niego nie korzysta? Czym się interesuje? Woli psa czy kota? Staramy się opisać ich maksymalnie szczegółowo. Tu przydatne będzie Google Analytics, Facebook (lub inne portale społecznościowe) i nasza intuicja oraz wiedza o klientach.

Wykorzystanie danych przy tworzeniu Person
Zwieńczenie Twojej pracy
Dobrze by było, aby podsumować wszystkie rozważania oraz przedstawić zebrane dane w arkuszach opisujących Twoje Persony. Możesz to zrobić po swojemu, kreatywnie, tak jak chcesz. Możesz też skorzystać np. z arkusza jaki przygotowała firma UXbite:

Podsumowując
Poświęć chwilę na to, aby postarać się lepiej zrozumieć swoich klientów. To zawsze procentuje. Pochwal się jak Ci poszło! Zapisz się na newsletter, aby nie przegapić kolejnego artykułu z serii porannych rozgrzewek biznesowych!
Moim zdaniem nie ma jednej metody na osiągnięcie sukcesu w biznesie, ale przedstawione przez Ciebie metody są bardzo uniwersalne i podstawowe. Na pewno wielu przedsiębiorców z nich skorzysta 😉
Mam taką nadzieję 🙂 Po to piszę ten blog 🙂 Dzięki za podzielenie się opinią.