Obrazek

Zagadka 20: Jak założyć sklep internetowy? Wybór firmy spedycyjnej.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy (lub planujesz go założyć) to bardzo ważnym aspektem jego prowadzenia będzie obsługa dostaw. To newralgiczny element Twojego e-biznesu. Dlaczego? Bo poza wyborem firmy, która będzie realizowała dla Ciebie dostawy, nie masz wpływu na to jak będą one wyglądały. Czy wszystkie dostawy będą realizowane terminowo? Czy paczki będą dostarczone w nienagannym stanie? Czy osoba, która ma kontakt z Twoim klientem będzie miła i pozostawi po sobie dobre wrażenie i tym samym pozytywnie zakończy Twój proces sprzedaży? Czy wręcz odwrotnie – stworzy negatywne skojarzenia z Twoim e-sklepem? To wszystko sprawia, że wybór partnera biznesowego w tym przypadku jest niezwykle ważny i może wpłynąć na Twój sukces lub porażkę.

Analiza firm spedycyjnych jako część serii “Jak założyć sklep internetowy?”

Analiza związana z wyborem firmy spedycyjnej dla sklepu internetowego jest kolejną, piątą częścią całej serii arytkułów o tym, jak założyć sklep internetowy. W pierwszym opisałam wybór domeny (krok 1) oraz platformy (krok 2) dla sklepu internetowego. Kolejne to: wybór hostingu (3 krok) i wybór projektu graficznego (4 krok). Zapraszam do zapoznania się z nimi!

jak założyć sklep internetowy - krok 5: wybór firmy spedycyjnej

Trudne początki

Postaram się pomóc Ci dokonać najlepszego wyboru na początku Twojej przygody z e-biznesem. W tym celu znów wcieliłam się w Twoją rolę i po raz kolejny muszę stwierdzić – nie zazdroszczę właścicielom sklepów internetowych! Na rynku jest wiele firm, a każda z nich zapewnia, że jest niezawodna i świadczy usługi wysokiej jakości. Jeśli spojrzysz na tę kwestię od strony klienta, to na pewno z własnego doświadczenia wiesz, że z kurierami czy Pocztą Polską bywa różnie. Nawet dwie dostawy realizowane przez tę samą firmę mogą się drastycznie różnić pod względem jakości. Jedna będzie bez zarzutu, a przy drugiej paczka będzie w kiepskim stanie, kurier nie przyjedzie na umówioną godzinę i będzie niemiły. W Internecie znajdziesz wiele negatywnych opinii na temat różnych firm. Jak zatem można dobrze wybrać tę, z którą będzie Ci się dobrze pracowało, a Twoi klienci również będą z niej zadowoleni? Jedno jest pewne – nie będzie to prosty wybór.

Poczta Polska

Zacznijmy od podstawowej opcji dostaw, jaką możesz zaoferować w swoim sklepie internetowym – Poczty Polskiej. Większość sklepów współpracuje z nią, mimo, że nie słynie z wysokiej jakości obsługi, a tym bardziej z terminowych dostaw. Ta opinia zmienia się na lepsze, gdyż rynek stał się niezwykle konkurencyjny i wymusza podwyższanie standardów obsługi. Poczta Polska ma jednak coś, czego nie mają inni. Klient nie musi czekać na kuriera w domu – w razie nieobecności może odebrać paczkę w najbliższej placówce Poczty Polskiej. Jest to duża wygoda i wiele osób preferuje ten rodzaj dostaw w e-sklepach. Ponadto jest to relatywnie tania forma dostawy. Jeśli chodzi o zasięg – tu również wypada dobrze. Poczta dociera do najdalszych zakątków najmniejszych nawet wiosek. Ze względu na te fakty uważam, że powinieneś poważnie przemyśleć podpisanie umowy na dostawy realizowane przez Pocztę.

Paczkomaty InPost

Paczkomaty są niezwykle ciekawym wariantem dostawy, który jest dostępny w coraz większej ilości miejsc i jest moim zdaniem najwygodniejszą opcją dla klienta. Co ważne – oferuje niezwykle atrakcyjne i unikalne doświadczenie. Droga jaką przebywa paczka jest prezentowana jako jej niesamowita przygoda. Cała komunikacja, która zapewnia pełną informację o tym, na jakim etapie procesu dostawy jest paczka, jest prowadzona w entuzjastycznej i ciekawej formie. Jako klientka korzystam z Paczkomatów kiedy tylko mam okazję, i muszę powiedzieć, że na mnie to działa. Smutny i dość nudny w mojej ocenie transport towaru z miejsca A do miejsca B firma InPost zamieniła w coś ciekawego i przyjemnego. Wielki szacunek za to. Jeśli masz taką możliwość – podpisz umowę z Paczkomatami. Mogą być one również brane pod uwagę w zastępstwie Poczty Polskiej, gdyż zapewniają możliwość odebrania paczki z określonego miejsca w pobliżu domu o dogodnej dla klienta godzinie. A ich przewaga? – są czynne całą dobę. Placówki Poczty w tym porównaniu wypadają wręcz blado (można powiedzieć, że godziny ich urzędowania są często dziwaczne, nieregularne i mało wygodne dla osób pracujących w godzinach np. 8 – 16). I co najważniejsze w porównaniu do Poczty – zapewniają stałą, wysoką jakość obsługi klienta.

Kurierzy

W Polsce działa obecnie kilka liczących się firm kurierskich, są to m.in.: DHL, UPS, DPD (przejęli też Siódemkę), GLS, K-EX, TNT, Fed-EX oraz Pocztex. Kurierzy oferują szybkie przesyłki oraz możliwości śledzenia paczek czy integracji z systemami sprzedażowo magazynowymi. Są to ich główne zalety – ale są też wady. Usługi są dosyć drogie, a z jakością bywa różnie, w zależności od firmy (ale też i od konkretnego przypadku). Każda ma coś na sumieniu, w Internecie znajdziesz negatywne opinie na temat każdej z nich. Jeśli mimo wszystko zdecydujesz się na kuriera (ktoś przecież musi dostarczać towar do klienta :)), to licz się z tym, że ceny dla raczkującego e-sklepu internetowego będą tak wysokie, że możesz mieć problem ze zdobyciem jakiegokolwiek zamówienia. Kluczem będą tu negocjacje. Są one niestety dość problematyczne, jeśli nie jesteś w stanie podać przybliżonej ilości wysyłanych miesięcznie przesyłek. Albo wynegocjujesz dobre warunki, które nie skreślą Twojego e-biznesu na starcie albo…cóż, są jeszcze inne możliwości :).

Pośrednicy – brokerzy

Pośrednicy są warci rozważenia, kiedy rozkręcając e-biznes wysyłasz kilka/kilkanaście paczek miesięcznie. To swego rodzaju agregatorzy, do których zgłaszają się osoby takie jak Ty, a oni zbierając odpowiednią liczbę paczek od swoich klientów, są w stanie wynegocjować lepsze ceny za przesyłki kurierskie znanych firm. Tym sposobem, rozpoczynając działalność w Internecie, będziesz płacić korzystne stawki za usługi kurierskie. Ponadto, oferują szereg dodatkowych usług, które również mogą być przydatne (np.obsługa reklamacji). Kolejne atuty to integracje z platformami sklepowymi i portalami aukcyjnymi. Jeśli chodzi o wybór pośrednika, to znów pojawi się problem ich ilości. Jest ich wielu, każdy zapewnia, że ma najlepszą ofertę. Przy wyborze można skorzystać z porównywarek cen dla firm tego typu jak np. kurierem.pl, taniewysylanie.pl czy znajdzkuriera.pl.

Zatem co wybrać?

Uważam, że dobrym rozwiązaniem jest posiadanie w swojej ofercie dostawy Pocztą Polską, Paczkomatami oraz kurierem. Ważne, aby jakość usług wybranego kuriera była na poziomie, a dobre ceny załatwi Ci broker. Fakt – trudno wybrać kuriera, który będzie najlepszy – każda firma ma swoje za uszami. Osobiście po przeczytaniu masy różnych komentarzy i opinii wybrałabym DHL, UPS lub TNT (ten ostatni ma fatalne opinie samych pracowników, ale opinie klientów są dość dobre). Myślę, że na początek spróbowałabym współpracy z UPS, licząc na uzyskanie wysokiej jakości usług. Ceny na pewno będą wyższe niż np. u K-EX czy w Siódemce, ale nie ceny są tu najważniejsze. Jeśli transport do klienta będzie porażką – cała Twoja praca pójdzie na marne mimo, że zrobisz wszystko najlepiej jak potrafisz. Nie jest to warte kilku złotych różnicy w cenie dostawy.

Kolej na brokera

Problem z brokerami jest taki, że jest ich naprawdę wielu. Mając wybraną firmę kurierską, z którą broker ma współpracować, uda Ci się ograniczyć trochę ilość ofert jakie będziesz musiał/musiała przejrzeć. Ja zasymuluję taką analizę dla UPS – typ dostawy UPS Standard

Wybrana firma: UPS
Rodzaj: Paczka krajowa
Rozmiar paczki: 30 cm x 30cm x 30cm
Waga paczki: 3kg
Odbiorca: osoba prywatna

Te dane wpisuję w wyszukiwarce usług kurierskich kurierem.pl. Ta porównywarka grupuje brokerów właśnie wg. firm kurierskich. Wybieram UPS z najniższą ceną i otrzymuję listę brokerów, którzy mają podpisaną umowę z UPS z atrakcyjnymi warunkami cenowymi.

Symulacja – tabela

Kwota za paczkę
(PLN brutto)
Partnerzy Wsparcie
Sender24.pl
brak danych o FB
19,00 InPost, UPS, K-EX, FedEx Do dyspozycji jest formularz kontaktowy i adres email. Nie ma za to żadnych numerów telefonów, co jest dla mnie znakiem ostrzegawczym. Nas stronie znajduje się dział Pomoc, w którym opisane są przykładowe problemy i sposoby ich rozwiązania.
SendIT
brak danych o FB
19,30 InPost, DPD, UPS Dane kontaktowe obejmują telefony, adresy email oraz adres do tradycyjnej korespondencji. Na stronie znajduje się dział FAQ oraz formularz kontaktowy, który w trakcie wypełniania sugeruje rozwiązania dla poruszanego problemu.
Allekurier.pl
440 osób lubi to na FB
19,61 UPS, DHL, K-EX, DPD Telefony podane są z podziałem na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Do dyspozycji jest również email i formularz kontaktowy. Na stronie znajduje się dział Pomoc oraz dane o siedzibie firmy.
Kuriernet
3 178 osób lubi to na FB
19,69 UPD, DPD, GLS, K-EX Do dyspozycji jest infolinia. Dodatkowo znajdziemy adres mailowy i adres siedziby. Na stronie kontaktu jest formularz kontaktowy oraz numery na infolinie do przewoźników. Bardzo rozbudowana jest również pomoc na stronie – dział FAQ oraz Centrum Informacji.
Furgonetka.pl
9 684 osoby lubią to na FB
19,90 InPost, DPD, GLS, UPS, K-EX, FedEx i dodatkowo: Paczka w RUCHu, Poczta Kurier48, X-PRESS Na stronie kontaktu znajduje się lista najczęściej zadawanych pytań z odpowiedziami. Poniżej zamieszczony jest formularz kontaktowy, a na końcu mamy możliwość kontaktu telefonicznego z wybraną przez siebie osobą (6 osób do wyboru).
Apaczka.pl
2 986 osoby lubią to na FB
19,90 DHL, UPS, DPD, Fedex, Poczta Polska (Pocztex24 oraz Kurier 48), Geis, TNT, Paczkomaty Strona kontaktowa zawiera formularz, po wypełnieniu którego otrzymasz indywidualną ofertę cenową dla swojej firmy. Poniżej znajdziesz dane kontaktowe, mapę i adres siedziby. Firma ma konsultantów pracujących w godzinach 8.00 – 18.00.
Ainkurier
457 osób lubi to na FB
22,61 InPost, DHL, UPS, K-EX, DPD Do dyspozycji formularz kontaktowy, telefon stacjonarny i komórkowy. Na stronie znajduje się dział Pomocy, w którym zamieszczone są przydatne informacje np. o pakowaniu czy zamawianiu kuriera.

Brokerzy o sobie

Chciałam, aby brokerzy, którzy dobrze wypadli przy wstępnej selekcji, mogli się wypowiedzieć i zaprezentować w tym artykule. Niestety niewielu skorzystało z tej opcji. Oto wypowiedzi tych, którzy odpowiedzieli na moje pytania. Piszę o tym dlatego, że nie chcę, aby ktoś pomyślał, że jakąkolwiek firmę chcę promować. Nie jest tak. Napisałam do wszystkich, odpowiedzieli nieliczni. Sam oceń ich wypowiedzi i napisz w komentarzach, czy przekonali Cię do swoich usług :)

Allekurier

Jaką ofertę zaproponowaliby Państwo osobie, która zaczyna dopiero działalność (otwiera sklep internetowy) i dlaczego właśnie Państwa firmę powinna wybrać do współpracy?

Dla każdego przedsiębiorcy, a zwłaszcza początkującego, bardzo ważna jest optymalizacja kosztów. Dlatego też firmy, które jeszcze nie generują tak dużego wolumenu przesyłek, by samemu wynegocjować u przewoźników niższe ceny, powinny skorzystać z oferty brokerów kurierskich jak właśnie AlleKurier.pl

AlleKurier.pl oferuje przesyłki kurierskie w niskich cenach dla każdego i bez konieczności deklarowania ilości wysyłek czy podpisania umowy. Standardowe przesyłki krajowe o wadze do 30 kg to koszt już od 15,24 zł netto. Posiadamy także bardzo atrakcyjne ceny przesyłek międzynarodowych do krajów należących do Unii Europejskiej, gdzie 10 kg przesyłkę można nadać za 34,05 zł netto (http://allekurier.pl/przesylki-europejskie).

Dla stałych nadawców, posiadających duży wolumen przesyłek przygotowaliśmy specjalną ofertę hurtową. Przykładowo na strategicznym kierunku, z Polski do Niemiec, posiadamy prawdopodobnie najniższe ceny w Polsce, gdyż przesyłki do 2 kg mogą kosztować nawet 19,99 zł netto (http://allekurier.pl/kurier-do-niemiec).

AlleKurier Sp. z o.o. to nie tylko platforma kurierska. Firma świadczy kompleksową obsługę logistyczną, co zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców może mieć duże znaczenie. Wśród marek należących do spółki znajdują się także statkiem.pl, będący pierwszym w Polsce serwisem umożliwiających wycenę i zamówienie transportu morskiego przez internet. Portfolio dopełnia Logistiko oferująca usługę fulfillmentu. Naszych klientów wspieramy w całym procesie logistycznym, począwszy od importu towarów (np. z Chin), magazynowania, kompletacji i dystrybucji do klientów końcowych.

Jakie integracje mogą Państwo zaoferować?

Nie mamy dedykowanych modułów do sklepów internetowych, jednak posiadamy API które można wykorzystać do integracji.

AIN Kurier

Jaką ofertę zaproponowaliby Państwo osobie, która zaczyna dopiero działalność (otwiera sklep internetowy) i dlaczego właśnie Państwa firmę powinna wybrać do współpracy.

Dla klienta rozpoczynającego swoją działalność zaproponowalibyśmy standardową ofertę, gdyż jest ona i tak atrakcyjna w stosunku do standardowych ofert istniejących na rynku. Również na początku współpracy ustalilibyśmy z Klientem progi wskazujące poziom rabatu, uzależniony od ilości nadawanych paczek, bądź wygenerowanego na naszym portalu obrotu. W swojej ofercie proponujemy cały wachlarz usług logistycznych, pomocnych przy prowadzeniu sklepu internetowego. Naszą przewagą i atutem w porównaniu do konkurencyjnych portali, z pewnością jest możliwość zaproponowania klientowi usługi przewozu paczek krajowych i międzynarodowych w bardzo atrakcyjnych cenach. AIN Kurier funkcjonuje od 2008 roku. Oprócz rozpoznawalności wśród klientów, jesteśmy wiarygodnym Partnerem dla firm kurierskich, co ma przełożenie nie tylko na poziom stawek, ale i nasze doświadczenie we współpracy z Partnerami. Po rozpoznaniu potrzeb naszego klienta – w tym przypadku rozpoczynającego działalność sklepu internetowego, możemy zaproponować adekwatne rozwiązania potrzebne do danego biznesu, rodzaju towaru sprzedawanego przez Klienta, lokalizacji, jak i usług dodatkowych, z których będzie korzystał (m.in. zwrot dokumentów, pobranie za towar, itp.). Naszą dodatkową mocną stroną jest możliwość dostaw nie tylko paczek, ale i towaru spaletyzowanego przy większych wysyłkach, gabarytowych, czy po prostu ciężkich. Współpracujemy z kilkoma Partnerami i możemy zaproponować transport towaru na paletach na terenie kraju jak i całej Europy, czy nawet na inny kontynent. W przypadku, gdy klient sprzedaje towar importowany, możemy zaproponować obsługę transportową w zakresie importu towaru z dowolnego miejsca na świecie, proponując transport drogowy, morski czy lotniczy, bez ograniczeń gabarytowych czy wagowych. Jeśli istnieje potrzeba magazynowania towaru, możemy zaproponować powierzchnie do przechowywania towaru do czasu wysyłki do odbiorców sklepu internetowego, łącznie z obsługą co-packingową. Portal AIN Kurier należy do grupy CLOUD Logistics, która proponuje usługi logistyczne dopasowane do potrzeb każdego klienta. Jednym z ważniejszych atutów jest świetnie przeszkolony i doświadczony zespół Biura Obsługi Klienta. Pomimo, że portal jest maksymalnie zautomatyzowany, dedykujemy obsługę „żywych ludzi”, aby na jak najwyższym poziomie sprostać oczekiwaniom naszych klientów i pomagać gdy to tylko potrzebne, doradzamy i wspieramy na każdym etapie zamówienia. Ponadto, cały czas udoskonalamy nasz serwis, a nasze zaangażowanie i profesjonalizm zostały wielokrotnie potwierdzone, co daje klientowi jasny komunikat, że jesteśmy wiarygodnym partnerem. W tym roku dołączyliśmy do grona Laureatów e-Gazeli Biznesu (Puls Biznesu), otrzymaliśmy certyfikaty Firmy Wiarygodnej Finansowo (BIG InfoMonitor), posiadamy złoty certyfikat Firmy Wiarygodnej Biznesowo (Bisnode). Od lat jesteśmy w gronie Rzetelnych Firm (KRD), posiadamy certyfikat Opineo – Słuchamy Swoich Klientów.

Promujemy także Polskę jako miejsce na dobry biznes – uczestniczymy w programie Marka Polskiej Gospodarki, promując polskich przedsiębiorców i polskie produkty oraz w programie Polski Ślad budując potencjał ekonomiczny naszego kraju.

Jakie integracje mogą Państwo zaoferować?
Oferujemy pełną integrację naszej platformy z wszystkimi firmami kurierskimi, z którymi współpracujemy w zakresie przewozu paczek krajowych i międzynarodowych. Klient składając zamówienia na platformie www.ainkurier.pl natychmiast po złożeniu zamówienia otrzymuje mail zwrotny z gotowym do wydruku listem przewozowym (etykietą konieczną do naklejenia na paczce).

Apaczka

Jaką ofertę zaproponowaliby Państwo osobie, która zaczyna dopiero działalność (otwiera sklep internetowy) i dlaczego właśnie Państwa firmę powinna wybrać do współpracy?

Pierwsza, a zarazem najważniejsza kwestia dla osoby, która przeciera szlaki w handlu internetowym to logistyka bez żadnych zobowiązań. Serwis Apaczka nie narzuca na swoich Klientów żadnych zobowiązań, dotyczy to liczby wysyłanych paczek, abonamentów, opłat dodatkowych. Wszystkie koszty, które dotyczą konkretnej przesyłki są za każdym razem widoczne podczas składania zlecenia.

Nasz serwis wyróżnia się na tle innych firm działających w Internecie Biurem Obsługi Klienta oraz Dedykowanym Handlowcem. Dla nowej firmy, poza ceną za pojedynczą przesyłkę, udostępniamy grupę osób, która zadba o aspekty logistyczne, działania niestandardowe w kryzysowych sytuacjach oraz dostosuje najlepszego przewoźnika do potrzeb Klienta.

Tutaj pojawia się najważniejsze pytanie, czy przedsiębiorca który zaczyna prowadzić sprzedaż za pośrednictwem sklepu Internetowego, powinien wdrażać się, uczyć się tak skomplikowanej branży jak logistyka? My uważamy, że po prostu szkoda na to czasu, który jest dla nas wszystkich najcenniejszy. Przedsiębiorca powinien zająć się tym, co robi najlepiej, czyli szukaniem odpowiednich produktów do swojego sklepu, działaniami promocyjnymi, pozyskiwaniem nowych kontrahentów, natomiast logistykę zostawić serwisowi Apaczka, który działa na Polskim i Światowym rynku od blisko 6 lat – znamy się na tym, wiemy jak pracować oraz mamy doświadczenie!

Jakie integracje mogą Państwo zaoferować?

System serwisu Apaczka posiada integracje z największymi platformami sklepowymi działającymi na Polskim i Światowym rynku. Pełna lista znajduje się pod tym linkiem: http://www.apaczka.pl/integracje.html .
Ponadto, posiadamy dokumentację API, która przy pomocy programisty pozwala na uruchomienie integracji z autorskim sklepem internetowym.

Taka integracja pozwala na błyskawiczne zamawianie kuriera, generowanie listów przewozowych bezpośrednio ze sklepu Klienta oraz automatyczne uzupełnianie adresów dostawy paczki.

Problemy z brokerami

Nie dość, że brokerów jest cała masa, to jeszcze wiele stron należy do jednego brokera! Osobiście nie mam zaufania do tego typu przedsiębiorcy, bo jeśli posiada kilka portali, na których za tę samą przesyłkę każde zapłacić mi inne ceny, to coś tu jest nie tak. Ponadto, brak danych do kontaktu telefonicznego jest tu również znakiem ostrzegawczym. Przykładowo: Bluepost.pl i sender24.pl są łudząco podobne (wygląda to jak 2 strony www tej samej firmy) z tym, że sender24.pl jest droższy. Jeszcze jest sendpoint.pl i on też jest droższy niż Bluepost. Podobnie ActivePost.pl. Siedziby wszystkich tych firm są takie same. Musisz poświęcić trochę czasu, by rozeznać się, z ofert jakich firm chcesz korzystać. Szybko zauważysz, które portale wyglądają bardzo podobnie (mają jedynie inną grafikę, ale zawartość jest identyczna). Ja bym je omijała szerokim łukiem…a Ty zrobisz jak zechcesz :).

Pierwsze wysłane paczki

Wskazówka:
Większość firm umożliwia wysłanie paczki bez zawarcia umowy, zatem zanim ją podpiszesz możesz sprawdzić jak działa dany broker i czy Ty i Twój klient będziecie zadowoleni z wykonanej usługi.

Kiedy już wybrałeś brokera i wysłałeś pierwsze paczki bez podpisywania umowy, dowiedz się czy klient był zadowolony z usługi. Zadzwoń do niego, zapytaj jak przebiegła dostawa. Jest to bardzo ważne zwłaszcza na początku działalności. Dzięki takiemu podejściu możesz tylko zyskać. Nawet jeżeli klient jest zły i powie Ci, że dostawa była beznadziejna, były kłopoty i już więcej u Ciebie nie zamówi – masz szansę zareagować. Możesz spróbować go przeprosić i zaproponować jakieś zadośuczynienie (np. rabat przy następnych zakupach, jakiś gadżet czy prezent do kolejnych zakupów itp.). Tym sposobem masz szansę na odzyskanie klienta (a każdy klient jest na wagę złota zwłaszcza na początku przygody z e-biznesem) oraz uzyskasz informacje konieczne do podjęcia decyzji o zmianie brokera. W sytuacji kiedy wszystko było ok – możesz z większym spokojem podpisać umowę na usługi kurierskie i cieszyć się z zadowolonego klienta.

Podsumowując

Wybór obsługi logistycznej dla raczkującego sklepu internetowego jest trudny. Możliwości wyboru jest wiele. Analizując ten temat mogę stwierdzić, że klientom warto dać możliwość wyboru spośród: Poczty Polskiej, Paczkomatów oraz usług kuriera.

Przy wyborze kuriera, poza kierowaniem się ceną, warto zwrócić uwagę, na takie czynniki jak:

  • obsługa klienta,
  • terminowość dostaw,
  • reklamacje,
  • koszt pobrania (które jest popularne zwłaszcza gdy klient pierwszy raz korzysta ze sklepu internetowego),
  • wysokość opłaty paliwowej i to, czy jest wliczona w podaną cenę przesyłki czy nie,
  • limit przesyłek,
  • zasięg,
  • podział na strefy, co komplikuje cennik.
Umowę na usługi kurierskie polecam podpisać z wiarygodnym i solidnym brokerem, co pozwoli osiągnąć bardziej konkurencyjne ceny, niż podpisując umowę bezpośrednio z firmą kurierską. Przy wyborze brokera można posiłkować się porównywarkami kurierów, zdrowym rozsądkiem, wsparciem jakie oferuje i wszelkimi informacjami jakie uda się o nim zdobyć w Internecie/od znajomych itd. Wybór firmy spedycyjnej to nie lada wyzwanie! Jeśli chcesz się podzielić swoimi doświadczeniami związanymi z firmami spedycyjnymi – napisz w komentarzu! Powodzenia!

Jeśli masz jakiś problem, zagadkę związaną z e-biznesem, kliknij w baner poniżej i opisz mi swój problem! Na łamach bloga postaram się odpowiedzieć na najciekawsze pytania.

masz dla mnie zagadkę?

Komentarze

  1. Przede wszystkim liczy się terminowość dostarczania przesyłek. Czasami lepiej mieć nieco droższą przesyłkę, ale dostarczoną bezpiecznie i w szybszym czasie, co spowoduje zadowolenie Klienta. Każdy zadowolony Klient jest dla początkującego sklepu niezwykle cenny.

    • Aleksandra Błaszczak says:

      No dokładnie. Początkujące sklepy mają tendencję do oszczędzania na wszystkim, bo jeszcze nie wiedzą osiągną sukces i boją się kosztów. W przypadku dostaw nadmierne oszczędności mogą jednak sprowadzić na właściciela sklepu kłopoty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *